Život je pes a proto je nejlepším přítelem člověka

Na svém autorském blogu vás vítá

Moje fotka
Obyčejná odrostlá děvčica všestranných zájmů, co si nejen ráda hraje se slůvky, ale chce proniknout i do hloubky problémů. Takový vesnický samouk, který i pomocí fota zachycuje prchavé okamžiky. Vždyť učíme se celý život a na věku nezáleží ...

úterý 28. dubna 2009

Pampeliška










V zeleni jara zlatě zazářila na louce,

kde slunce předalo jí životadárné teplo

Nasyceně načepýřená

dala se do závratného tance

Motýlu i včelce zatočila se hlava,

když vzala je do žlutého objetí


Ulétl s nimi den


Večerní vánek konejšil k spánku

Znaveně převlékla šat

Bíle nechává se unášet větrem v dál,

by na jiném místě

vykvetla do plné krásy


Z knihy Volná jak prokletí












A kdo má chuť na pampeliškový med:

Stačí natrhat dvě stě květů,
voda je tu - litr stačí,
v ní krájený citron ať se máčí
Vše povařit patnáct minut
Do rána pak možno zdřímnůt
Po probuzení hned
s kilem cukru počneš dělat med
Směs však nejdřív přes hadr ceď
Pak míšej, míšej, ať nepřipálí se surovina
vař hodinku a půl
Jen tvá bude vina
jak med se trochu přismahnul
Nakonec uzavřít do sklenic,
aby med zbyl do zimních plískanic

a

4 komentáře:

mutil řekl(a)...

... a přinesla opět zlaté jarní pohlazení, případně pampeliškový "med"

mutil řekl(a)...

Tvé fotky jsou moc pěkné, ale ta včelka, když se otevře na celou obrazovku, je nádherná. Mně se to nikdá nepovedlo, mně neuletěl jedině ten zlatohlávek, co ho mám v záhlaví, ten jediný mi podržel :)

Anonymní řekl(a)...

Mutil mi daroval odkaz sem-velice vděčná za to jsem:))
Nádherná slůvka skvělé obrázky
brzy se vrátím podat otázky:))
Krásné dík!!!
Liška76 PAC:))

Lenka Rezková řekl(a)...

Jsem potěšena za hezká slova
Moc ráda uvítám tě zas a znova