Život je pes a proto je nejlepším přítelem člověka

Na svém autorském blogu vás vítá

Moje fotka
Obyčejná odrostlá děvčica všestranných zájmů, co si nejen ráda hraje se slůvky, ale chce proniknout i do hloubky problémů. Takový vesnický samouk, který i pomocí fota zachycuje prchavé okamžiky. Vždyť učíme se celý život a na věku nezáleží ...

úterý 4. června 2013

Jediná

Divoká i klidná dáma
Od prvopočátku pevně s náma
propojená
Nedozírně cenná i přebytečná
Zároveň zuřivá i něžná slečna,
princezna všech princezen
s níž začíná i končí den 
Sněžná, vřící, 
ledová i vznášející

V podzemí či ve vesmíru 
prohledá i sebemenší škvíru
Je nezbeda, co člověk sváže,
by předvedla pak mocný zážeh
Jindy ohněm nasytí se zcela,
by na plamenech archanděla
vlastní dech 
rozprostřela kolem Země

Zpívá tiše, hučí temně
Mrtvá je i živá
V dlani důvěřivá,
slaná, sladká, do kysela
Z černé vybarví se až do běla
Prohlédneš jí do útrob
Dává život, však i hrob
Zvlášť, když šepotavé mžení
onemocní v pustošení

Stojí němá, řvoucí padá
V koloběhu věčně mladá ...


***


Báseň proudila mou myslí ještě před povodněmi, které právě dosahují ničivého vrcholu
Hodně síly všem ...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opět mě komentář zasáhl natolik, že obsah kopíruji pod báseň, na kterou je reakcí:

 Odowakar řekl(a)...
Já vím, že je to asi šílené,
ale tohle mě napadlo, když jsem dnes přemýšlel jak jsme o víkendu zachraňovali před povodněmi auto a za co nějaký majetek v případě mimořádných událostí stojí proti lidskosti...


Povodeň 2013

Déšť všechno mění.
Co bylo, není.
Víra i klení
má rozuzlení.

Voda se pění,
věčnost i tlení,
smutek a snění
jde do souznění.

Síla a tření!
Bolest je dění,
po zatracení
je očistění.

A odpuštění?...
6. června 2013 22:47

3 komentáře:

koralkydnu řekl(a)...

K vodnímu tématu jsi vybrala krásná slova a dobře jsi je srovnala - výsledek je velmi zajímavý. Jen tak dál:-) Zuzana

Lenka Rezková řekl(a)...

Děkuju

Odowakar řekl(a)...

Já vím, že je to asi šílené,
ale tohle mě napadlo, když jsem dnes přemýšlel jak jsme o víkendu zachraňovali před povodněmi auto a za co nějaký majetek v případě mimořádných událostí stojí proti lidskosti...


Povodeň 2013

Déšť všechno mění.
Co bylo, není.
Víra i klení
má rozuzlení.

Voda se pění,
věčnost i tlení,
smutek a snění
jde do souznění.

Síla a tření!
Bolest je dění,
po zatracení
je očistění.

A odpuštění?...