Život je pes a proto je nejlepším přítelem člověka

Na svém autorském blogu vás vítá

Moje fotka
Obyčejná odrostlá děvčica všestranných zájmů, co si nejen ráda hraje se slůvky, ale chce proniknout i do hloubky problémů. Takový vesnický samouk, který i pomocí fota zachycuje prchavé okamžiky. Vždyť učíme se celý život a na věku nezáleží ...

pondělí 1. července 2013

Pro růži

Schoval se měsíc za mraky,
noc se z plna rozbrečela
Kapky, co nemají padáky,
slétají se do růže
Chladem chvěje se zcela

Co zmůže
poutaná dřevnatým pletivem
k zemi?
Každý sklání se s obdivem
ke kvítku, 
co něžně cenný

Tu bez servítku
projel nůž 
mezi trny
Řez nepatrný
a růže už
svobodná docela

Takhle to ale nechtěla! 
Schoval se měsíc za mraky,
noc pro růži slzy roní
Kapky, co nemají padáky,
skáčou jenom pro ni

5 komentářů:

Odowakar řekl(a)...

Verš "Kapky, co nemají padáky", mě dostal zcela na lopatky.
Úžasné!
Neuvažovala jsi něco vydat knižně?
Ota

Lenka Rezková řekl(a)...

Tak jsem až teď zjistila, že první odpověď se nezobrazila a proto ještě jednou:
V r. 2003 jsem na vlastní náklady vydala knížečku s názvem Volná jak prokletí. Jenže neměla jsem ty správné konexe a i když se i líbila, tak na zbytek výtisků padá prach ...
A nyní jen uvažuji, ale schází mi ta správná odvaha. Hodně energie mi dodává, že se rapidně zvýšil počet čtenářů tohoto blogu, proto jsme znovu zkusili dát nové počítadlo, ale zatím ukazuje rozdílně od statistiky, co je před veřejností skrytá. Snad se nám to podaří doladit
Jinak, Oto, máš můj velký dík nejen za povzbuzující komentík
Lenka

Lenka Rezková řekl(a)...

Jen pro názornost kopíruji:
Zobrazení stránky dnes 83
Zobrazení stránky za včerejšek 81
Zobrazení stránky za minulý měsíc 1 567
Historie zobrazení stránky za celou dobu 14 535

Odowakar řekl(a)...

Stále delší dobu uvažuji, jestli bych něco takového nemohl také udělat a vydat své šuplíkové i současné písemnosti knižně. Ale vždy mi to někdo z rodiny zkritizuje a zvítězí můj ostych atd...
Ota

Lenka Rezková řekl(a)...

Po pravdě řečeno, básnícké sbírky nejsou trhem příliš žádané a tak vydáváme knihu spíš pro přátele a pro zachování vložených myšlenek. Investice se těžko vrátí, pokud se nenajde sponzor ...
Tvé pocity znám z vlastní zkušenosti, patříme prostě k lidem, co se na svět dívají srdíčkem a ne obsahem peněženky ...